Tuesday 26 April 2016

IMCOOP TURUT CIPTA PELUANG UNTUK RAKYAT JOHOR

Kita semua tahu imCoop adalah sebuah koperai yang menyediakan Kedai Harga Patut Muafakat Johor yang menjual barangan keperluan harian pada harga patut di negeri Johor.

Tapi kita kurang tahu bahawa imCoop juga memberi peluang-peluang seperti peluang pekerjaan, peluang perniagaan dan peluang kerjasama perniagaan.

Peluang Pekerjaan

Peluang pekerjaan diberi kepada semua rakyat Johor yang minat dan layak untuk mengisi kekosongan dari jawatan tertinggi hingga ke jawatan pembantu jualan. Anda boleh semak peluang ini boleh di dapati di career@imcoop.my.

Peluang Perniagaan

Peluang perniagaan dibuka kepada individu atau badan koperasi yang berminat untuk menjadi pelabur aktif. Kadar pelaburan bermula dari RM 30,000 hingga RM 500,000. Dengan menjadi pelabur aktif anda layak untuk membuka sebuat outlet.

Peluang Kerjasama Perniagaan

Peluang kerjasama perniagaan biasanya berkait rapat dengan usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) yang bertapak di Johor. Dengan kerjasama ini pengusaha IKS dapat menambah pasaran produk mereka.

Semua rantaian ini sejajar dengan tujuan imCoop ini ditubuhkan pada tahun 2014 lalu untuk memberi tumpuan kepada tiga teras strategi iaitu - golongan miskin dan memerlukan, pembangunan negara terutama di Iskandar Malaysia dan membantu memanjukan warga Johor.

Jadi sebagai anak Johor ada harus merebut salah satu peluang yang ada mengikut minat, kelayakkan dan memampuan diri ada. Segala terma dan syarat boleh di dapati di laman rasmi imCoop (www.imcoop.com.my).