Sunday 6 November 2016

PEMBANGKANG SEMAKIN BIADAP

Baru-baru ini kita dapat lihat berberapa orang pemimpin pembangkang mempersoalkan Titah DYMM Sultan Johor berkenaan larangan sebarang demontrasi jalanan di Negeri Johor.

Gerakan ini dimulakan oleh Syed Shadiq yang merupakan salah seorang pemimpin tertinggi Parti Peribumi Bersatu Malaysia. Dia dengan lantangnya menyuarakan bahawa demontrasi jalanan itu adalah hak rakyat. Kenyataan ini dibuat dilaman facebook beliau yang kemudiannya menjadi viral.



Dan selang beberapa hari diikuti oleh seorang setiausaha pemimpin tertinggi DAP Pulau Pinang dan juga merupakan setiausaha Ketua Menteri Ke2 Pulau Pinang. Didalam kenyataan itu, beliau mempersoalkan kredebiliti Sultan Johor untuk melarang demontrasi itu diadakan di Johor. Dan memintak DYMM Sultan Johor menyemak beberapa akta yang kononnya Sultan Johor kurang jelas.



Sebagai rakyat Johor, admin amat jelas dengan titah yang dibuat oleh Sultan Johor itu. Jelas sekali bahawa Sultan Johor ingin melindungi rakyatnya daripada sebarang masalah yang bakal timbul jika sebarang demontrasi jalanan diadakan di Negari Johor. Seperti mana kita sebagai rakyat Johor tahu bahawa Sultan Johor amat menyayangi rakyatnya.



Jadi admin ingin menyeru semua Bangsa Johor supaya menolak mereka ini. Tidak salah jika berbeza idoilogi politik tetapi kedaulatan Raja Melayu harus dipertahankan dan menjadi keutamaan. Tidak mustahil jika meraka berkuasa nanti. Sejarah pada tahun 1994 dimana kuasa Raja-raja Melayu dikurangkan. Inni telah dilakukan oleh Tun Mahathir ketika beliau berkuasa.



Jika sebagai orang melayu tidak mempertahan institusi diraja pasti selepas ini tiada lagi yang akan hormat pada raja kita dan berani membantah titah mereka.

DAULAT TUANKU,
DAULAT TUANKU,
DAULAT TUANKU.