Monday 4 April 2016

JOM TINGGALKAN ASTRO



Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan MYTV Broadcasting Sdn Bhd yang dilancarkan Jun ini dilihat bakal menjadi pesaing kepada ASTRO tidak lama lagi.
Siaran televisyen ini akan menyediakan 80 siaran dan 40 saluran radio secara percuma kepada rakyat Malaysia dengan 45 siaran yang menggunakan teknologi berdefinisi tinggi (HD - high Definition)
Siaran ini juga akan menyajikan gambar dan suara dalam format digital yang jauh lebih baik daripada sekarang, disertakan dengan pelbagai ciri terkini untuk memberi pengalaman menonton yang baru kepada pengguna.
Bayaran yang dikenakan hanya RM200 untuk satu dekoder tanpa bayaran bulanan. Kepada penerima BR1M pula boleh mendapatkannya secara percuma tanpa perlu membayar apa-apa.
Pada peringkat permulaan siaran ini boleh dinikmati oleh kumpulan penonton di Pantai Timur merangkumi Pahang, Terengganu dan Kelantan. Fasa seterusnya akan diperluaskan ke Sabah, Serawak serta Kawasan Utara dan Selatan Semenanjung.
Siaran ini ada melalui fasa-fasa tertentu dengan matlamat dapat meliputi 98 peratus muka bumi Malaysia dengan DTTB yang menyediakan 80 siaran TV dan 40 siaran Radio secara percuma menjelang akhir 2017. 
Jadi kita pengguna yang bijak kenapa perlu menggunakan siaran yang dibayar tiap-tiap bulan dengan harga yang mahal. Pilihan ditangan anda dan buatlah pilihan yang bijak dan tepat.