Monday 25 April 2016

JAWATANKUASA KHAS BANK OF JOHOR DITUBUHKAN

Kerajaan negeri Johor akan menubuhkan satu jawatankuasa khas bagi memperhalusi pelan cadangan penubuhan Bank of Johor.
“Kerajaan negeri berasa bertuah kerana Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar berpandangan jauh dan sentiasa memikirkan masa depan negeri serta rakyat".

“Oleh itu, kerajaan negeri akan memperhalusi secara serius titah Sultan Johor yang mengusulkan penubuhan Bank of Johor,” MB Khaled Nordin.

Jawatankuasa ini akan bertanggungjawab mengkaji semua aspek supaya penubuhan Bank Of Johor nanti tidak mempunyai masalah dan berjalan lancar serta memepati sasaran seperti yang di titahkan oleh Sultan Johor.

Tugas jawatankuasa ini juga termasuk seperti berbincang dengan Bank Negara Malaysia bagi memdapatkan syarat dan kelayakkan untuk menubuhkan sebuah bank.

Selain itu ia juga perlu mendapatkan nasihat dari pihak yang mempunyai kepakaran untuk melantik konsultan bagi penubuhan Bank Of Johor nanti.

Usaha ini menunjukkan bahawa kerajaan negeri bukan memandang serius titah DYMM Sultan Johor tapi pantas bertindak dalam hal yang memberi manfaat kepada rakyat.

Semoga dengan kewujudan jawatankuasa ini dapat melancarkan proses merealisasikan hasrat Tuanku Sultan Johor untuk mewujudkan Bank Of Johor itu.