Saturday 23 April 2016

DAP JOHOR CUBA JATUHKAN JCORP

Dr. Boo Cheng Hau ADUN DAP Skudai dalam kenyataannya mengatakan bahawa JCorp mengalami masalah kewangan dan sedang berdepan krisis.

MB Khaled Nordin menyangkal dakwaan Dr. Boo itu dan menyifatkan tidak berasas dan lebih kepada sifat iri hati dan dengki DAP.

Disini admin nak terangkan kenapa DAP dengki dan iri hati pada JCorp seperti yang dikatan oleh MB Khaled Nordin.

JCorp adalah sebuah Perbadanan Pembangunan Ekonomi Negeri Johor. Ia dibentuk pada 1968 sebagai program tindakan pengesahan kerajaan untuk menstruktur kembali masyarakat pelbagai its multi-ehnik membasmi ketidakseimbangan ekonomi antara melayu dan bukan melayu.

JCorp juga banyak membangunkan wakaf-wakaf seperti klinik, masjid,surau bagunan-bangunan untuk kegunaan orang islam diseluruh negeri Johor melalui keuntungan yang diperolehi dari pembangunan-pembangunan yang dilaksanakan.

JCorp juga telah memubuhkan Tabung Amanah Pelaburan Hartanah (REIT) Islam yang dikenali sebagai Al-Salam REIT pada febuari lalu. Penubuhan tabung amanah ini bagi membantu anak-anak syarikat JCorp yang terdiri daripada bumiputra dan anak Johor.

Penubuhan JCorp ini telah menepati sasaran awalnya bagi memecah monopoli ikatan birokratik sebuah jabatan kerajaan dan menjadi satu cabang pelaburan berorentasikan komersial.

Dengan semua kejayaan ini sudah jelaslah bahawa JCorp tidak mengalami masalah kewangan. Dr Boo yang juga ADUN DAP skudai sengaja memfitnah JCorp bertujuan memberi imej buruk dengan harapan dapat menghancurkan satu badan pembangunan yang banyak membantu syarikat bumiputra dan orang melayu.

Adakah orang seperti ini ingin dijadikan pemimpin Johor pada masa akan datang. Dan ini jugalah sebabnya kenapa rakyat Johor harus menolak kepimpinan pembangkang khususnys DAP.