Thursday 22 December 2016

UMNO JOHOR HULUR BANTUAN PESARA JATUH SAKIT DI TURKI

UMNO Johor merakamkan rasa sedih kepada keluarga Mohd Harun Salleh kerana isterinya Sharipah Saadah Mohamed yang merupakan seorang pesara kerajaan yang telah jatuh sakit semasa bercuti di Turki dan kini terlantar di sebuah hospital di Bursa.
Setiausahanya, Datuk Md. Jais Sarday telah berhubung dengan Duta Besar Malaysia di Ankara untuk mendapatkan maklumat mengenai keadaan sebenar pesakit.
Ketika ini pesakit sedang dirawat di hospital kerajaan di Bursa, kira-kira 100 kilometer dari Istanbul.
“Saya difahamkan pihak keluarga merancang untuk membawa pesakit ke sebuah hospital yang lebih baik di Istanbul bagaimana ia memerlukan sejumlah perbelanjaan yang belum dapat ditentukan. Pihak kedutaan telah menghantar delegasi bagi melihat secara lebih terperinci keadaan pesakit.
Pihak Kedutaan Malaysia di Ankara juga telah menasihatkan supaya sumbangan dapat disalurkan melalui Wisma Putra bagi memudahkan urusan,” ujarnya dalam satu kenyataan.
Tambahnya, UMNO Johor akan menyumbang sebanyak RM50,000 bagi meringankan beban keluarga pesakit.
“Saya juga ingin menyeru pelbagai pihak yang ingin menyumbang, bolehlah menghubungi UMNO Johor, bagi memudahkan penyelarasan,” katanya yang juga Ketua UMNO Bahagian Kluang.
Sumbangan boleh disalurkan melalui;
Setiausaha Kerja Badan Perhubungan UMNO Negeri Johor, Badrul Amin (019 338 7121) atau Pengerusi Biro Kebajikan Badan Perhubungan UMNO Negeri Johor, Azhar Ibrahim (019 755 7345). – UMNOJohor Online