Tuesday 29 November 2016

PESANAN NAIB KETUA PEMUDA JOHOR

Naib Ketua Pemuda UMNO Negeri Johor, Sahrihan Jani berkata, Perhimpunan Agung UMNO 2016 yang bakal berlangsung pada 29 November sehingga 3 Disember ini adalah satu medan terbaik bagi memastikan kelangsungan solidariti antara ahli kerana ia adalah aset terpenting yang dapat menjamin keamanan serta keharmonian negara ini.
Jelasnya, solidariti itu amat penting di terjemahkan kerana ia bukan sesuatu yang bersifat fizikal, sebaliknya melibatkan penyatuan hati, pemikiran dan permuafakatan antara setiap ahli parti.
“Sekarang ini mahu atau tidak kita terpaksa akui bahawa parti keramat kita ini sedang diserang dari pelbagai sudut sehinggakan kadangkala tidak ada ruang untuk menarik nafas lega.
“Apatahlagi kita bakal berhadapan dengan Pilihan Raya Umum ke-14… maka pembangkang akan mencari apa sahaja peluru untuk menghancurkan kemuafakatan yang ada dalam UMNO.
“… kerana itulah Perhimpunan Agung UMNO ini merupakan pentas terbaik untuk kita kembali bersatu, kuatkan jentera dan semarakkan semangat agar kemuafakatan kita tidak boleh dirobek oleh pembangkang,” ujarnya kepada UMNO-Online.
Justeru, Sahrihan menyeru kepada semua ahli terutamanya jentera Pemuda agar terus memainkan peranan masing-masing dalam membantu Presiden bagi memartabatkan perjuangan parti.
“Sebagai sayap kanan parti, kita adalah harapan UMNO… kita memikut tanggungjawab yang berat khususnya di Johor kerana pembangkang tidak lagi berselindung menzahirkan harapan mereka untuk menawan negeri kita.
“Jika kita leka maka UMNO akan rebah di negeri kelahirannya… Namun saya yakin dan percaya, roh UMNO masih menebal dan kita tidak akan sama sekali membenarkan perkara ini terjadi.
“Namun dalam masa yang sama, kami Pemuda juga mengharapkan agar pemimpin tertinggi kepimpinan negara dapat menyelsaikan isu-isu nasional dengan segera dan tidak lagi mencipta isu baru yang boleh mencetuskan kegemparan orang ramai sehingga mendorong mereka membuat pilihan lain selain daripada BN semasa PRU nanti,” tambahnya.
Sumber : UMNO JOHOR ONLINE