Friday 19 August 2016

JOHOR SKILL TEMPAT ASAH KEMAHIRAN ANAK JOHOR

Negeri Johor bakal mempunyai sebuah Hab Latihan Kemahiran Teknikal dan Vokasional (TVET) yang dikenali sebagai Skills Johor. Ia akan dibina di atas tanah berkeluasan lebih kurang 100 ekar di Bandar Akademik YPJ yang terletak di daerah Kota Tinggi.
Kerajaan Negeri Johor begitu prihatin dalam usaha membantu rakyat menangani bebanan peningkatan kos sara hidup dengan menyediakan peluang-peluang latihan untuk meningkatkan kemahiran secara berterusan. Peluang tersebut diberikan kepada para pekerja sedia ada yang mahu meningkatkan kemahiran ke tahap yang lebih tinggi dan juga kepada pekerja yang diberhentikan kerja oleh majikan, dengan menjalani latihan kemahiran baru untuk diambil bekerja semula. Sebagai tambahan, Skills Johor menawarkan kaedah Pengiktirafan Pengalaman Terdahulu kepada pekerja yang tidak mempunyai sijil akademik untuk mendapatkan sijil kemahiran berdasarkan pembuktian pengalaman dan keterampilan dari pekerjaan yang telah diceburi.
               
Skills Johor bekerjasama dengan rakan strategik tempatan dan penyedia latihan vokasional antarabangsa dalam penyediaan struktur kurikulum, mod latihan dan tahap kelayakan pensijilan. Apabila siap sepenuhnya kelak, Skills Johor mempunyai kapasiti untuk menampung sehingga 20,000 pelatih tempatan dan antarabangsa setahun.
Saya menyeru kepada warga Johor, rebutlah peluang ini. Ia merupakan satu inisiatif Negeri Johor untuk Melahirkan Warga Johor Yang Berkemahiran.
Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi:
Tel: 03-77100502 (Cik Nafizah)
Email: info@skillsjohor.com.my
Whatsapp:
013 2828818 atau 012‑350 7380�
Serta layari